GLIMP!

Quast geeft elke maand het gratis e-bulletin GLIMP! uit. Quast is editor of GLIMP! a free monthly e-bulletin. Check out the English text below.

In GLIMP! doen we verslag van onze ontdekkingsreis in de queer art. GLIMP! kent verschillende rubriekjes. In Erfgoed (Heritage) gaat het over de activiteiten van kunstenaars die ooit in Villa Lila exposeerden. Lievelingen (Sweethearts) zijn de beroemde glbtq kunstenaars van vroeger en nu. De rubriek Wat niet mag (Shto Delat) volgen we het gebed zonder end van de censuur en repressie. In Qrowdfunding werven we geld voor bijzondere projecten. Meestal projecten met in The New Front de strijd voor diversiteit en vrijheid. Met Stichting Quast leveren we daaraan ook een (bescheiden) bijdrage. DIY bevat oproepen om zelf ook deel te nemen aan queer art projecten. En Qrowdfunding spreekt voor zich...

Verder bevat GLIMP! veel aankondigingen en besprekingen van nieuwe exposities, boeken, catalogi. Vaak welwillend, soms ook knorrig, maar altijd kritisch en ondogmatisch. GLIMP! is internationaal georiënteerd. Vrijwel alle teksten zijn sinds juli 2014 in het Engels. Oudere GLIMP!s zijn vooral Nederlandstalig. Soms in het Duits.

Wil je ook op de verzendlijst? Stuur mail aan: info@stichtingquast.nl. Maak je zelf queer art? Zet ons op je eigen verzendlijst.

GLIMP! is a free, monthly e-bulletin about queer art. It is edited by the foundation for queer art, in short Quast.

Glimp! brings you interesting bits of news about art. Not only about art shows of the famous and/or notorious glbts and queers of past and present (our Sweethearts/Darlings). But also about the activities of those artists that used to show their work in Nijmegen’s glbt center Villa Lila (Heritage). And about new and interesting glbt and queer artists initiatives (NieuwsNews-Eu and News).

In it new books, catalogues or magazines are noticed and sometimes reviewed. Occasionally a few grim or gruff opinions are being vented: mainly in The New Front section. Since a few months Pride Photo reports on the activities of Pride Photo Award Amsterdam, the international photo-contest and the local spin that Quast used to be involved in: Pride Photo NijmegenQuistory is the art history section. And there is a section called Qrowdfunding for obvious reasons… And what’s in it for you? At least dozens of links to interesting places on the net with lots of glbt/queer art and perhaps you find something stimulating in DIY.

Check it out by clicking the logo below and download your copy. And If you’re interested just send us your e-address (info@stichtingquast.nl) and you’ll get your free copy of GLIMP! every month.

Feel free to forward it to your own glbt/queer art net and if you’re into curating or producing art please add us to your mailinglist and keep us informed of your adventures in the world of queer art.

Click op logo en download de Nieuwste GLIMP! Deze GLIMP! werd deze maand aan ongeveer 3950 adressen in het queer art netwerk verstuurd.